Jävla idioter..

Kommentarer
Sandra

Jag håller med dig till 100 %..

Förbjuder man ungar kan man förbjuda handikappade eller homosexuella också.. Det är samma sak..



Jag tror de flesta föräldrarna gör nåt åt sitt barn när det skriker, jag vet att vi gör det iaf..



Idioter..

2009-12-10 » 12:46:31 BLOGG: http://mcbaby.blogg.se/
Anonym

Nej jag kan faktiskt inte hålla med dig. Fårstår ditt resonemang om att det kan verka kränkande, men tror att de menar att detta förbudet ska gälla lite mer eklusiva restauranger där man tex även har klädkod osv. På det sättet kan man väl förstå att det borde vara en viss standard på restaurangen i helhet och därmed varken passar sig att man har med små barn som "väsnas" eller att man helt plötsligt drar fram sitt bröst för att amma osv. Tror vidare att detta även gäller handikappade eftersom att det "stör", och visst är det kränkande men jag skulle personligen inte vilja betala mycket pengar för ett restaurangbesök om det inte höll måttet.

2009-12-10 » 16:05:32
Emma

Svar till anonym:



Om det är en exklusiv retaurang (vilket det inte gällde i detta fall jag skrev om) så kanske man väljer själv hur lämpligt det är att ha md sig barnen. Det kan ju inte finnas förbud för vissa människor och inte andra. Så en handikappad högljudd person skulle ha "rätten" att vista sig där medans ett barn inte skulle det? Eller är det olämpligt för handikappade också att gå dit??

Jag ammar fortfarande min son, och inte drar man fram bröstet som om det vore en pistol! Herregud. Jag gör det iaf diskret, både för andras trevnad men fräst för mig själv. Om man inte har röntgensyn och kan se genom barnets huvud så ser man ju inte ens bröstet.

Jaja alla har olika åsikter, men hur kan man leva så trångsynt, det kan jag inte förstå...

2009-12-10 » 17:08:40 BLOGG: http://emmajohanbebis.blogg.se/
Anonym

Nej jag förstår om man kan se det som trångsynt, men i vissa fall passar sig vissa saker mindre än andra. Jag tycker att barn är helt underbara, men det finns vissa tillfällen då jag anser att det inte passar sig helt enkelt. Och ja även handikappande kan vara opassande i vissa fall.. Grupperingar och särskilda indelningar finns överallt, om världen var så pass solidarisk att vem som helst kunde göra vad som helst vore väl fantastiskt, men så kommer det aldrig att bli.

Och det där med amning är bland det finaste som finns mellan en mor och ett barn, men jag anser bara att det är opassande i vissa sammanhang.

2009-12-10 » 22:35:17
Lina

Oj vilken kommentar längst ner. Har svårt att tro att restauranger skulle neka handikappade att komma in. Det skulle de nog bli fett anmälda för. Med all rätt. Att inte få ta med sig sitt barn på café är ju löjeväckande.

2009-12-11 » 21:04:20 BLOGG: http://ladylinas.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0