Små barn och tv-tittande?

Kommentarer
Emelie

Thilde var inte heller för animerat eller tecknat i arvids ålder!

Men hon fick se astrid filmerna, klart barn ska få kika på tv! De gör thilde! Tv:n behöver ju inte stå på dag ut och dag in! Men kanske efter lunch kan han ju kika på tv:n och en stund på morgonen och kvällen!



Men Thilde har ingen egen tv på rummet än!! Där går gränsen tycker jag! Hon är alldeles för liten för det! Men de är min åsikt, ska hon kika på tv får hon göra de i vardagsrummet.

Visst nu har ju vi sovrums tv, men den får hon bara kolla på på mornarna med mig..



Självklart ska arvid få se på tv :) Men leka måste dom ju också :D

Nu vet du hur jag tycker..

2010-12-28 » 16:07:40 BLOGG: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Lina

haha tack :) tyvärr får vi skjuta upp den designen. jag har feber för tillfället. o sen vet jag inte när förlossningen drar igång :p vi får ta det vid ett senare tillfälle om du inte hittar någon annan som kan ta emot designbeställningar? jag kanske kan hinna med någon designauktion, men de äör bara kanske de..

2010-12-28 » 17:32:17 BLOGG: http://millblomskan.blogg.se/
Sandra - mamma till Molly

Jag undvek tv:n den första tiden för Molly. Lät henne inte sitta framför tv:n de tre första månaderna eftersom det är bevisat att barn som ser på tv för tidigt löper större risk för att få adhd. Men nu ser hon på tv när hon vill, inte att vi sätter henne där men hon leker ju på golvet, sitter i gåstolen och så vidare. När hon kommer upp i Arvids ålder kommer hon få se på tv bara det är ibland. Kommer i alla fall inte använda tv:n som barnvakt!

Disney channels "plyschool" kanal är riktigt pedagogisk och bra!



Tycker det är jättebra att Arvid inte gillar animerat. Det är på animerade filmer som det är mest färg och bilden hoppar dit och hit och det är det som kan göra att barn får adhd eftersom ögonen och sinnet måste jobba hela tiden och hjärnan blir stressad. Emil är perfekt för barn i Arvids ålder eftersom det är så naturligt i färger och så vidare! :)

2010-12-28 » 20:41:49 BLOGG: http://surrovich.blogg.se/
Sandra

Äh, jag tycker: Låt dom titta i lagom mängd :)

2010-12-28 » 23:33:42 BLOGG: http://viiii.blogg.se/
ingrid

Leon sitter aldrig och tittar blint på bara tv, han springer dit och kikar sen ser han någon leksak som är roligare då tar han den en stund så att bara sitta och titta är inte hans grej. men tv står ju alltid på någon stund per dag. men jag hindrar honom inte från att titta :)

2010-12-31 » 08:58:36
Anna - Mamma till Kevin

Emil är bra!



Roligt med en till Ludvika - bloggerska! :-D



Ha en bra dag!

2011-01-10 » 09:56:19 BLOGG: http://annacondas.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0